Algemene Voorwaarden  

Dit zijn de algemene voorwaarden van Jhénevi. De voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Jhénevi en een klant waarop Jhénevi deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

Artikel 1 – Definities

  • Jhénevi, eenmanszaak is gevestigd te Alkmaar en ingeschreven in het handelsregister onder nummer, 82967652 vertegenwoordigd door N.de Haas.
  • Klant: persoon of bedrijf met wie Jhénevi een overeenkomst is aangegaan, te benoemen; als een natuurlijke persoon die privé handelt of een zakelijke opdrachtgever die in uitoefening van een bedrijf handelt;
  • Overeenkomst: de overeenkomst voor een behandeling en/of levering van producten op het gebied van uiterlijke verzorging.

Diensten: je terecht kunt voor onder andere wenkbrauw -en lashlift behandelingen, huidverbetering -en verzorging, informatie en adviezen.  Daarnaast verkopen wij aanvullend cosmetische producten via onze kliniek en in onze webshop.

  • Partijen: Jhénevi en de klant;
  • Website: www.Jhenevi.nl.

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden

2.1           Partijen kunnen alleen afwijken van voorwaarden als zij dat schriftelijk/ per email zijn overeengekomen.

2.2           Partijen sluiten aanvullende of afwijkende algemene voorwaarden van de consument of derden uit.

Artikel 3 – Voorafgaande toestemming

3.1           Voor verrichtingen ter uitvoering van een overeenkomst is toestemming van de klant een vereiste.

3.2.       Indien de klant het verzoekt, dient de schoonheidsspecialiste per e-mail vast te leggen voor welke behandelingen en andere verrichtingen zij toestemming heeft gekregen van de klant.

3.3           Indien de klant jonger is dan 16 jaar, is toestemming van een ouder of voogd noodzakelijk.

Artikel 4 – De overeenkomst

4.1           De behandelovereenkomst wordt verwezenlijkt wanneer de klant Jhénevi een opdracht verschaft, in de vorm van een cosmetische en/of huidverzorgende behandeling.

4.2           Voor het sluiten van een behandelingsovereenkomst wordt de klant mondeling of elektronisch geïnformeerd over:

  1. De intake-procedure, indien het de eerste behandeling is;
  2. De resultaten waarnaar gestreefd wordt en mogelijke gevolgen van de behandeling;
  3. Alternatieve behandelingen;
  4. De prijzen;
  5. Het tijdstip van de behandeling;
  6. De locatie van de behandeling;
  7. De pre- en aftercare stappen;
  8. Instructies voor de klant na de behandeling, inclusief symptomen waarbij deze contact moet opnemen met Jhénevi.

 

Artikel 5 – Aanbiedingen  

5.1           Aanbiedingen van Jhénevi zijn vrijblijvend, tenzij daarin anders vermeld.

5.2           Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit nadrukkelijk vermeld.

5.3         Een aanbieding is van kracht zolang dit wordt aangegeven door Jhénevi en zolang de voorraad strekt.

3.4           Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten.

Artikel 6 – Aanvaarding aanbod

6.1           Indien de klant een aanbieding of offerte mondeling aanvaardt, verbindt dit Jhénevi pas nadat de klant deze schriftelijk/ per e-mail heeft bevestigd en de aanbetaling heeft voldaan.

6.2           Na het inplannen van een tijdslot heeft de klant 60 minuten om de aanbetaling te betalen. Indien dit niet binnen de gereserveerde tijd gebeurt, zal Jhénevi het tijdslot vrijgeven.

6.3           De overeenkomst komt, op grond van het bepaalde in artikel 3, tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod door klant en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

6.4           Indien klant het aanbod aanvaardt, bevestigt Jhénevi gelijk de ontvangst van deze aanvaarding via e-mail. Zolang ontvangst en aanvaarding niet bevestigd zijn door Jhénevi, kan de klant de overeenkomst ontbinden.

Artikel 7 – Inspanningen  

7.1           Jhénevi zal alle behandelingen naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, met de eisen van goed vakmanschap.

7.2           De klant dient alle gegevens, die redelijkerwijs belangrijk kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan Jhénevi te vertellen.

7.3           Jhénevi is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat

Jhénevi is uitgegaan van de door de klant onjuist verstrekte en/of onvolledige informatie.

7.4       Jhénevi zal de klant inlichten over financiële consequenties bij het wijzigen van een behandeling.

Artikel 8 – Afspraken

8.1           De klant kan via de website van Jhénevi een afspraak voor een behandeling inplannen.

8.2           De klant dient verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch minimaal 24 uur voorafgaand aan het tijdstip van de afspraak telefonisch of via e-mail door te geven aan Jhénevi.

8.3           Binnen de 24 uur voorafgaand aan het tijdstip van de afspraak, is het voor de klant niet mogelijk om een afspraak te wijzigen. Tenzij anders afgesproken met Jhénevi.

8.4           Indien de klant de verplichting genoemd in lid 2 niet of niet tijdig nakomt, heeft Jhénevi het recht de aanbetaling van 50% van het behandelingsbedrag in te houden.

8.5           Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat is, wordt diens afspraak automatisch geannuleerd. Jhénevi heeft het recht de aanbetaling in te houden. Of er wordt een andere behandeling ingezet die in het tijdsbestek van de afspraak nog ingezet kan worden als beide partijen akkoord gaan.

8.6           Jhénevi moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch binnen 6 uur voorafgaand aan het tijdstip van de afspraak telefonisch of via e-mail te melden aan de klant.

8.7           Indien Jhénevi de verplichting genoemd in lid 6 niet of niet tijdig nakomt, heeft de klant het recht de aanbetaling te gebruiken voor een afspraak op een ander tijdstip.

8.8           Partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van lid 2 tot en met 7 te houden wanneer zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat hetgeen de wet en jurisprudentie daarover zegt (artikel 6:75 BW).

8.9           Aanbetalingen worden in geen enkel geval gestorneerd door Jhénevi. In geval van overmacht behoudt de klant de aanbetaling en kan deze een nieuwe afspraak inplannen binnen een termijn van 60 kalenderdagen.

Artikel 9 – Overmacht

9.1           In aanvulling op artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Jhénevi in de nakoming van verplichtingen naar de klant, niet aan Jhénevi kan worden toegerekend in een situatie tegen de wil van Jhénevi, waardoor nakoming van diens verplichtingen omtrent de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor nakoming van verplichtingen niet van Jhénevi kan worden verlangd.

9.2           Indien zich een overmacht situatie voordoet, worden die verplichtingen opgeschort voor zover mogelijk totdat Jhénevi er weer aan kan voldoen.

9.3           Vanaf het moment dat een overmacht situatie tenminste 14 kalenderdagen heeft geduurd, mogen partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

9.4  Jhénevi is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.

Artikel 10 – Prijzen en betalingen

10.1         De prijzen die Jhénevi hanteert zijn uitgedrukt in Euro’s (€), inclusief btw

10.2         De klant dient direct na afloop van de behandeling het resterende bedrag via betaalverzoek af te rekenen.

10.3         Voor zover Jhénevi facturen uitstuurt, dienen deze binnen 14 kalenderdagen voldaan te zijn.

10.4         Cadeaubonnen zijn tot een jaar na aankoopdatum van kracht, onder voorbehoud van prijswijzigingen van behandelingen en producten.

10.5         Alle op de website getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen en/of fouten.

10.6         Jhénevi heeft het recht om haar prijzen aan te passen. De nieuwe prijzen worden minimaal 21 kalenderdagen voorafgaand aan de ingang ervan bekendgemaakt.

10.7         De klant heeft het recht om de overeenkomst met Jhénevi binnen 7 kalenderdagen op te zeggen, indien deze niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Artikel 11 – Informatieverschaffing door de klant

11.1         De klant stelt alle informatie en gegevens die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en op gewenste wijze beschikbaar aan Jhénevi.

11.2         De klant staat erop toe dat de informatie naar juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid wordt gegeven.

11.3         Jhénevi houdt zich aan de van toepassing zijnde privacywetgeving in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) EU/2016/679, van 27 april 2016.

Artikel 12 – Herroepingsrecht

12.1     Heb jij een bestelling geplaatst in onze webwinkel dan heb je bij de levering van de producten de mogelijkheid om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden binnen 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag nadat jij of de vooraf bij ons bekendgemaakte vertegenwoordiger, de producten heeft ontvangen.

12.2     De klant dient tijdens de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De klant mag het product in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te beoordelen of de klant het product wenst te behouden.

12.3     Maakt de klant gebruik van het herroepingsrecht, dan kan de klant dit binnen 14 dagen na ontvangst aan Jhénevi kenbaar maken middels ons herroeping modelformulier.  De klant wordt dan verzocht het product binnen 14 dagen na bekendmaking retour te sturen. De klant is verplicht om het bewijs van verzending te bewaren. Ontvangen wij het product niet binnen 14 dagen retour, dan vervalt het herroepingsrecht en is de koop onherroepelijk.

12.4     Maakt de klant gebruik van het herroepingsrecht, dan dient de klant de product(en) in de originele staat en verpakking aan ons te retourneren. Retourneren ken per post of in de salon.

12.5     Bij rechtstreekse aankoop van een product in de winkel kan er geen gebruik worden gemaakt van het herroepingsrecht.

 

 

Artikel 13 – Kosten bij Herroeping

13.1     De kosten voor terugzending van aankopen zijn voor de klant

13.2     Indien Jhénevi het/de protduct(en) tijdig en onbeschadigd ontvangen, zal Jhénevi uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terugbetalen. Het terug betalen zal door Jhénevi via dezelfde betaalmethode gebeuren die jij ook gebruikt hebt ten tijde van de aankoop.

13.3     Is er sprakevan een beschadeging of indien jij onzorgvuldig bent omgegaan met het/de product(en), ben jij aansprakelijk voor eventuele waardevermindering ervan, tenzij jij van ons niet alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft ontvangen. Dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 14 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

14.1     Bij geleverde producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken is het herroepingsrecht uitgesloten. Als dit het geval is, zal Jhénevi jou hier vooraf (voor de aankoop) op aanwijzen.

 

Artikel 14 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

14.1     Bij geleverde producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken is het herroepingsrecht uitgesloten. Als dit het geval is, zal Jhénevi jou hier vooraf (voor de aankoop) op aanwijzen.

 

Artikel 15 – Aansprakelijkheid

12.1         Jhénevi is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook, ontstaan doordat Jhénevi is uitgegaan van de door de klant verschafte onjuiste en/of niet volledige informatie met betrekking tot allergieën, lichamelijke aandoeningen en medicijngebruik.

12.2         Jhénevi is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de salon.

12.3         Jhénevi is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van Jhénevi.

12.4         Indien Jhénevi aansprakelijk is voor schade, is ze slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

12.5 Alle afbeeldingen, foto’s en omschrijvingen op de website zijn slechts indicatief en gelden alleen bij benadering. Deze kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting(en).

12.6         Indien de klant aansprakelijk is voor directe schade gemaakt aan eigendomsproducten van Jhénevi , is de klant verplicht reparatiekosten en/of kosten voor vervanging van hetzelfde product te betalen binnen 48 uur, tenzij anders afgesproken met Jhénevi.

Artikel 15 – Klachten

13.1         De klant dient na een door Jhénevi geleverde dienst zo spoedig mogelijk te controleren op eventuele tekortkomingen. Indien een verleende dienst niet voldoet aan hetgeen de klant van de dienst mocht verwachten, dient de klant Jhénevi zo spoedig mogelijk, echter binnen 48 uur na vaststelling van de tekortkomingen, te informeren.

13.2         Indien de klant een klacht heeft over een crème of reiniger, dient de klant dit zo spoedig mogelijk, echter binnen 7 kalenderdagen, te laten weten aan Jhénevi. Als de klacht gegrond is, zal Jhénevi het aankoopbedrag van de producten in geheel of gedeeltelijk vergoeden.

13.3         Jhénevi neemt uitsluitend klachten die verstuurd zijn via e-mail in behandeling. Deze kan de klant -e-mailen naar info@jhenevi.nl.

13.4         De klant geeft bij het informeren een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de klacht, zodat Jhénevi in staat is om binnen 5 werkdagen hierop adequaat te reageren.

13.5         Indien de klacht gegrond is, zal Jhénevi de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, binnen 7 weken, mits dit voor de klant nutteloos geworden is en dit ook via e-mail kenbaar maakt.

13.6         De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen beide partijen.

13.7         Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting van de klant niet op.

Artikel 16 – Vrijwaring

De klant vrijwaart Jhénevi tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Jhénevi geleverde producten en/of diensten.

Artikel 17 – Nakoming en garantie

15.1         Jhénevi staat ervoor in dat producten en diensten voldoen aan de overeenkomst, vermelde specificaties in het aanbod en redelijke eisen van deugdelijkheid bestaande wettelijke bepalingen en/of voorschriften van de overheid.

15.2         Jhénevi staat er niet voor in dat de producten geschikt zijn voor ander gebruikt dan waarvoor ze bedoeld zijn en op basis waarvan informatie en adviezen gegeven zijn.

15.3 Een door de Jhénevi of diens toeleverancier extra verstrekte garantie beperkt nooit de wettelijke vorderingen en rechten die door de klant op basis van de overeenkomst tegenover Jhénevi kan laten gelden, indien Jhénevi diens deel van de overeenkomt niet naar behoren uitgevoerd heeft.

Artikel 18 – Eigendomsvoorbehoud

Het eigendom van geleverde producten gaat pas over op de klant nadat deze het totale verschuldigde bedrag aan de Jhénevi heeft voldaan. Het risico van de producten gaat over op de klant vanaf het moment van levering.

Artikel 19 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

17.1         Op iedere overeenkomst tussen Jhénevi en de klant is alleen het Nederlands recht van toepasing.

17.2         Jhénevi is gerechtigd deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen of aan te vullen.

17.3         De Nederlandse rechter in de branche waarin Jhénevi is gevestigd, is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.